3 tips voor thuiswerken tijdens de coronacrisis

3 tips voor thuiswerken tijdens de coronacrisis

Thuiswerken tijdens de coronacrisis

Die eerste paar weken is het thuiswerken door de coronacrisis wellicht nog wel prettig, maar bent u het ondertussen ook een beetje zat? Kunt u zich niet meer concentreren op uw werkzaamheden? Of bent u wellicht de eigenaar van een bedrijf en heeft u moeite met het bijhouden van al uw administratieve werkzaamheden tijdens deze rare tijden? Wanneer u zzp’er bent, bent u er wellicht al aan gewend, maar voor veel mensen is dit een zeer aparte situatie. Helaas zullen de meeste mensen voorlopig nog door moeten gaan met thuiswerken. Wij geven daarom drie handige tips, zodat u ook thuis gewoon productief blijft.

Creëer een werksfeer

Veel mensen hebben de neiging om het thuiswerken te zien als een soort mini-vakantie. Lekker in de pyjama aan het werk, ondertussen de tv aanzetten en met de laptop op de bank ploffen. Echter zorgt deze houding er ook voor dat u minder productief te werk gaat. Onze eerste tip is dan ook om een werksfeer te creëren in uw eigen huis. Doe ‘s ochtends kleren aan die u ook naar kantoor zou dragen en gaan aan uw bureau of aan tafel zitten. Laat de tv uit, en verminder afleidingen uit uw omgeving zo veel mogelijk.

Maak een planning

Maak een heldere planning wanneer u aan uw werkdag gaat beginnen. Noteer precies welke taken u die dag wilt voltooien. Stel realistische doelen, en houdt ook genoeg ruimte voor pauzes. Deze tip kunt u overigens ook gewoon toepassen wanneer u straks weer naar kantoor gaat! Door een to-do lijst te maken, en dingen ook fysiek af te vinken, gaat u veel productiever te werk. Vaak blijven mensen thuis ook nog veel langer doorwerken dan eigenlijk de bedoeling is. Bent u klaar met al uw taken, sluit dan ook uw computer af en beëindig uw werkdag.

Contact met collega’s

Onze laatste tips is om, ook wanneer u vanuit huis werkt, regelmatig contact te blijven houden met uw collega’s. Door regelmatig uw werk met elkaar te bespreken blijft u op de hoogte van alle informatie in het bedrijf. Overigens is het ook aan te raden om contact op te nemen met uw collega’s wanneer u niets ‘officieel’ te bespreken heeft. Zo zorgt u voor een soort sociale controle

Comments are closed